Monday, 19 September 2011

AMIR JAHARI-TANPAMU


AMIR JAHARI-TANPAMU


Selamat Pagi Semua
Dengarkanlah nada
Suara dan irama
Yang menyakitkan telinga

Embun pagi yang lembut
Menyentuh pipi yang gebu
Tanpamu
Ku kan terlewat
Tanpamu
Ku kan sedih
Kerana kau lah penyelamat
Dan akan sentiasa di hati
Saat 7 pagi
Akan ku tersedar
Mungkin kerana kau
Aku dapat merasa
Embun pagi yang lembut
Menyentuh pipi yang gebu
Waktu pagi diriku
Hingga pagiku sambut
Tanpamu
Ku kan terlewat
Tanpamu
Ku kan sedih
Kerana kau lah penyelamat
Dan akan sentiasa di hati
Tanpamu
Ku kan terlewat
Tanpamu
Ku kan sedih
Kerana kau lah penyelamat
Dan akan sentiasa di hati
Tanpamu
Ku kan terlewat
Tanpamu
Ku kan sedih
Kerana kau lah penyelamat
Dan akan sentiasa di hati
Tanpamu
Kerana kau lah penyelamat
Dan akan sentiasa di hati


Lirik Lagu Dirinya Sebenar -James Baum

Lirik Lagu Dirinya Sebenar -James Baum

 

Mungkin kerna tiada kepastian, 
Dalam menuju ke dewasaan,
Liku liku hidup, owoh oo oh,
Mungkin Kerna telah terduka, 
Waktu sedang memahami cinta,
Bukan yang dimahu, Ia bukan lagi pilihan,

Bukan lagi satu pencarian,
Tidak lagi mengejar jawapan,
Inilah pendirian sebenar, ow oo oh owh,

Harus tahu siapa dirinya yang sebenar,
Yang Dimahu hanyalah,
Untuk hatinya dibuka semula.....

Walaupun hanya pandangan mata,
Sentuhan harus diambil kira,
Inilah hakikatnya,

Usah beri pandangan berbeza,
Usah kecekan untuk bertukar,
Aku la aku engkau la engkau owh ooo owh oo woh oh,

Harus tahu siapa dirinya yang sebenar,
Yang dimahu hanyala,
Untuk hatinya dibuka semula.....

owh owh owh ohh.........

Harus tahu siapa dirinya yang sebenar,
Yang Dimahu hanyalah,
Untuk hatinya dibuka semula..

Wednesday, 10 August 2011

Ahmad - Arrora Salwa



Ahmad - Arrora Salwa

Pertama kali si aku malu-malu,
Saat ku dekat ku ragu2
Mungkinkah dia suka padaku
Ah Ah Ahmad…

Ternyata tanpa ku duga-duga,
Aku terima salam darinya
Bergetar saatku membalasnya,
Ah Ah Ahmad…

Dialah idola,
Dialah superstar,
Mampu menggetarkan ranah jiwa

Dia yg ku nanti,
Selalu terpuji,
Ingin ku dekat, selalu ku dekat..

Ahmad…
Kau selalu dihatiku
Ahmad…
Luluhkan keangkuhanku,
Ahmad…
Ingin aku cepat-cepat,
Bercinta dengan lelaki paling hebat..

Ahmad…
Peribadinya sederhana,
Ahmad…
Tiada banyak bicara,
Ahmad…
Ku tak mahu lama-lama,
Mendekat kepadaku dengan segera..

Ah Ah Ahmad….
Ah Ah Ahmad….
Ah Ah Ahmad….
Ah Ah Ahmad

Friday, 22 July 2011

I Like King's of Fruit So Much!!!

da lame aku x tulis blog.sbb x tau nk tlis ape...tapi sekarang aq da dapat idea dari blog kawan aq punya post.dye punya post adalah"I Hate King's of fruit so much".tapi sekarang aku tukar "hate" itu jadi "like" and.jadi la post yang bertajuk "I Like King's Of Fruit So Much" mesti seronokkan?
mesti ada dari kalangan keluarga korang x suka mkn durian kan? sebenarnya orng yang x mkn durian  memang rugi.



kakak aku dulu pon suka makan durian,tapi sekarang dye makan durian.Orang yang suka makan durian nnti akan x suka makan durian lagi sebab fobia dengan durian atau ade kna penyakit seperti darah tinggi dan lain2. orang yang  x suka makan durian selalu ckp sanggup maati daripada makan durian la..nak bunuh diri la macam2 alasan di buatnye,tapi hakikat nye orng yg x suka makan durian 2 la yang akan tergiler2 dgn  durian. betul x aq punya tekaan?



aq sejak kecil da makan durian sebab kt rumah aq ade banyak pokok durian,tapi sekarang da tinggal skit pokok,itu pon asyik di makan dengan tupai.dulu depan rumah aq ade pokok durian besar,bila musim durian jer banyak.pagi2 sebelom nak pegi sekolah kutip durian,sampai sorokkan durian , pastu balik sekolah makan durian sorang2 best giler dan mmng mantap la...sedap plak 2 ade pahit2 dan manis2 skit "pppeeerrrggghhhh" mmng mantap lagi sekali.tpi sekarang pokok nye da xde susah nk cari rasa macam itu.kadang2 beli jer lain rasa. sekarang bapak aq tanam pokok durian yang terbaek dari ladang, jenis dye aq x pasti jenis ape? tapi aq x sabar2 nk tggu berbuah, tapi maslah nye tnam pokok durian bkn besok trus berbuah,bertahn2 baru dpt merasa keenakkannya.



kt dalam kelas aq ada 2 orang xmkn durian, sorang pompuan sorang laki .yang dasyatnye ade lelaki  yang x makan durian "peerrgghhh" mmng x jantan. ko nk tau sape name nye?, klu nk tau cari la.sndri..huahuahua...
aq rase 2 olang bdk nie mmng rugi xmkn...rugi sgt!!..
dye orng ingat durian snang nk dapat?, sbnr susah nk dapat... nk kna tggu musim buah baru dapat mkn
durian tau..durian cuma ade di Malaysia and Thailand kt negara lain xde.. pastu ..durian diberi kn nma RAJA BUAH ..mmng rugi2 klu x mkn..durian2 knape la... ko sedap...hahahahaha.....
 durian2




Thursday, 21 July 2011

Seven Collar T-Shirt- jangan tinggal daku




Jangan tinggal daku
Oh adik oh juwita
Kanda sedang rindu
Pada mu yang manis jelita

Hanya dikau sorang
Oh bintang oh pujaan
Tempat kasih sayang
Harapan di masa hadapan
Andai dinda pergi
Daku teman tiada
Meratap sunyi
Hampa merana
paaduu.com
Oh oh jangan tinggal daku
Oh dewi oh manis ku
Kanda rindu selalu
Senyuman yang manis bermadu
Andai dinda pergi
Daku teman tiada
Meratap sunyi
Hampa merana
Oh oh jangan tinggal daku
Oh dewi oh manis ku
Kanda rindu selalu
Senyuman yang manis bermadu
Kanda rindu selalu
Senyuman yang manis bermadu

lirirk lagu monoloque tiada kata secantik bahasa




Tiada kata secantik bahasa
Untuk ku puji adinda
Tiada gambar secantik lukisan
Nak ku tunjukkan perasaan

Oh dinda puspa gemala
Mengharum jiwa
Mmmm mmmm
Dinda puspa gemala
Mustika kanda
Namun musim berubah
Suasana bertukar
Tapi ikatan mesra
Sikit pun takkan longgar
Tiada kata secantik bahasa
Untuk ku puji adinda
Untuk ku puji adinda
Oh dinda puspa gemala
Mengharum jiwa
Mmm Mmm
Dinda puspa gemala
Mustika kanda
Namun musim berubah
Suasana bertukar
Tapi ikatan mesra
Sikit pun takkan longgar
Tiada kata secantik bahasa
Untuk ku puji adinda
Untuk ku puji adinda



Tiada kata secantik bahasa
Untuk ku puji adinda
Tiada gambar secantik lukisan
Nak ku tunjukkan perasaan

Oh dinda puspa gemala
Mengharum jiwa
Mmmm mmmm
Dinda puspa gemala
Mustika kanda
Namun musim berubah
Suasana bertukar
Tapi ikatan mesra
Sikit pun takkan longgar
Tiada kata secantik bahasa
Untuk ku puji adinda
Untuk ku puji adinda
Oh dinda puspa gemala
Mengharum jiwa
Mmm Mmm
Dinda puspa gemala
Mustika kanda
Namun musim berubah
Suasana bertukar
Tapi ikatan mesra
Sikit pun takkan longgar
Tiada kata secantik bahasa
Untuk ku puji adinda
Untuk ku puji adinda

Tuesday, 5 July 2011

Gabba Gabba - lambat layu lirik



Lihatlah awan bergerak laju
Lihatlah matahari tenggelam timbul
Aaaaaa

Masa tak masa tak menunggu
Masa tak masa tak menunggu
Masa tak masa tak menunggu
Masa tak menunggu
Masa tak masa tak menunggu
Masa tak masa tak menunggu
Masa tak masa tak menunggu
Masa tak menunggu
Pastikan semua bergerak laju
Janganlah tunggu-tunggu
Lambat layu
Masa tak masa tak menunggu
Masa tak masa tak menunggu
Masa tak masa tak menunggu
Masa tak menunggu
Masa tak masa tak menunggu
Masa tak masa tak menunggu
Masa tak masa tak menunggu
Masa tak menunggu
Lambat layu

yuna- penakut lirik




Tak semua kau rancang akan berlaku
Mungkin nasib tak menyebelahi aku
Entah mengapa engkau yang aku cinta
Mungkin lebih baik kau ku lepas saja
Chorus
Ini tidak adil tidak adil baginya
Ini tidak adil tidak adil bagiku
Ini tidak adil
Untuk engkau bertanya jika ku mencintaimu juga
Tidak adil tidak adil baginya

Kau tak pernah cuba memahami aku
Cinta kau ucap tak pernah engkau tunjuk
Dan bila tiba saat ku kehilangan
Beban yang tak pernah cuba kau ringankan
Ulang Chorus
Kau bukan milikku
Dan aku memang penakut
Mengakui cinta kepadamu
Seribu kali ku cuba ucapkan
Bila bersamamu
Kau bukan milikku
Dan engkau pun tahu
Kau bukan milikku

Monday, 4 July 2011

yuna gadis semasa lirik...(^-^)~



Oh begini rasanya cinta
Berani aku lagukan kuasanya
Dan aku begitu naif untuk dirimu
Kerna usia

Oh sekarang bukannya masa
Untuk kau ungkit lagi salah siapa
Dan engkau terlalu ego untuk diriku
Kau memang begitu


(*)
Bukalah mata oh
Yang selama ini kau pejamkan
Dan lihatlah diriku
Buanglah buanglah
Buang curiga yang telah lama kau simpan
Yang mungkin memudaratkan mu

(**)
Aku memang begitu
Tetap seperti dahulu
Terlalu jujur untuk duniamu

Kau mahukan gadis biasa
Yang bisa memberikan kau segalanya
Dan aku begitu muda untuk dirimu
Kau memang begitu

Kau mahu perubahan dunia
Tetapi pada aku kau sama saja
Dan engkau begitu ego untuk diriku
Kau memang begitu

Ulang (*)
Ulang (**)
Ulang (*)

Aku memang begitu
Tetap seperti dahulu
Terlalu menyayangi dirimu

Oh aku memang begitu
Tetap seperti dahulu
Terlalu jujur untuk diri
Terlalu jujur untuk diri
Terlalu jujur untuk dirimu

Friday, 1 July 2011

erti cinta dan sayang

Kali ini saya akan menulis sedikit tentang apa makna atau arti cinta dan sayang.banyak yang mengira sayang dan cinta hampir sama.karena kegunaan dan bentuk pengukapan dalam segi rasa hampir sama.berbanding terbalik atau sangat mirip.Tapi setelah babayak pendapat ternyata bebeda fungsi,gunanya dan penempatan.Biasanya rasa sayang tumbuh lebih dahulu sebelum rasa cinta muncul.Tumbuhnya rasa sayang dan cinta semua tidak diketahui kapan dan sampai kapan,menurut buku yang saya baca cinta definisanya tidak terbatas,jadi rasa cinta dan sayang itu jangan dibatasi sebab luas persepsinya.


Banyak bermunculan ide dan pendapat bahwa cinta dan sayang itu saling bertolak belakang.Rasa cinta dan sayang adalah pemberian tuhan kepada hambanya,karena adanya sayang dan cinta mungkin dunia ini akan begitu indah karena penguninya memliki rasa diantara rasa yang sangat mulia.Munculnya cinta dan sayang bukan karena tanpa sebab,semua itu mungkin sudah direncanakan olehNya.Antara sayang dan cinta siapa saja pasti sudah bisa merasakan betapa indah,nikmat tentunya banyak yang di buat bahagia atasnya.Tapi juga dampak dari rasa sayang dan cinta mungkin banyak yang bilang sakit dan trauma bahkan sangat benci karena mengenalnya.Karena adanya cinta tiap manusia tentu bisa mengerti hal-hal yang mungkin akan efek dari kedua hal ini.Untuk memiliki cinta ini butuh tahap karena pada hakikatnya semua orang pingin mendapatkan cinta suci yang tinggi nilainya.Mungkin ketika kita melhat sesuatu yang indah akan berubah takjup,ingin memeliki dan hasrat untuk segara mempunyai.

Contoh saja,ketika kita sudah memliki pacar di depan kita sedang berdiri misal cewek/cowok cakep secara tidak sengaja kita sudah mengagumi sosok nya,hal itu wajar manusia di karunia panca indra mereka bisa merasa,melihat dsb.ketertarikan akan sesuatu berevolusi menjadi ingin memiliki apa yang ada dalam hatinya yg menurut ia sangat mengasyikkan. “cinta” kedalaman hati dalam jiwa manusia buah dari ketertarikan dan rasa suka. kasih sayang adalah efek dari rasa suka dan cinta jadi tidak ada bedanya, hanya yg beda pengungkapan kasih sayang tersebut antara seorang ibu dengan anaknya, sepasang kekasih, seorang sahabat. perhatian, memeluk, mencium adalah eksperesi kasih sayang seseorang dan wajar jika terjadi dalam diri manusia, tetapi semua ada normanya untuk menjaga kesucian cinta agar tak terjangkiti oleh nafsu. so ini hanya sebuah pikiran, masih muda dan kawan2 aku juga muda. perbedaan suka, sayang, dan cinta bagus banget dirangakai dari hati yg dalam dan sebuah pengalaman dan sudah menjadi warna dalam kehidupan.

dibawah ini adalah berbagai arti mengenai cinta dan sayang:

Cinta adalah sesuatu yang suci, anugerah Tuhan dan sering tidak rasional. Cinta dipenuhi nuansa memaklumi dan memaafkan. Kesabaran, kesetiaan, pengertian, pemberian dan pengorbanan akan mendatangkan/menyuburkan cinta, sementara penyelewengan, egoisme, kikir dan kekasaran akan menghilangkan rasa cinta.

sayang adalah satu rasa yg tulus.bukan sekedar rela dan siap melepas seseorang yg kita cintai dan kita sayangi.tulus untuk mencintai dan sayang kpd org terkasih dgn melihat dia lebih bahagia dengan orang yg dia cintai itulah cinta yg murnim di hati kita dan cinta tak akan tumbuh jika Allah yg maha BERKUASA atas segalanya tdk menghendakinya.

cinta adalah perasaan yang timbul dimana adanya keinginan untuk saling mengerti dan memahami. Cinta merupakan anugerah terindah dari tuhan karena melalui cinta kita dapat merasakan keajaiban akan kehidupan mulai dari bahagia,sedih,sakit,menderita dll.

sayang itu hampir mendekati cinta tp banyak orang yang salah mengartikan cinta dan sayang. cinta itu terjadi karena adanya getaran hati dalam artian terjadi secara alami dan sayang terjadi karena adanya sesuatu diri diri seseorg yg bisa membuat kt menjadi sayang dengan org itu.Kalo cinta sudah pasti sayang tapi kalo sayang belum tentu cinta.Dan ketika kita mencintai seseorang kita pasti akan memberikan yg terbaik buat org itu n berusaha mencintai org itu dgn cara yg sesempurna mungkin yg bs kita lakukan.

Sayang itu lebih abadi sifatnya. Ketika kita sayang ama seseorang maka kita takut kehilangannya. Tetapi cinta bisa berubah menjadi benci. Rasa sayang membuat kita ingin memiliki dan dimiliki. Rasa cinta membuat kita ingin menguasai.

Cinta adalah membiarkan orang yang kita sayangi bahagia.. kalo kamu memang bener2 sayang ma orang itu jangan bikin dia terganggu dengan kehadiran kamu, biarkanlah dia pergi mencari kebahagiaanya sendiri apabila dia sadar kamu yang terbaik buat dia maka dia akan kembali dengan membawa kebahagiaan sejati.Rasa Sayang itu melebihi dari rasa suka,rasa cinta. tetapi kasih melibihi rasa sayang, karena kasih melebihi semua rasa itu.kasih itu panjang sabar,murah hati, dan tulus keluar dari hati.

Cinta adalah perasaan suka-menyukai karena sesuatu dalam diri orang lain yang membuat kita tertarik hati dan berkomitmen. Cinta lebih banyak mengandalkan keadaan seseorang tersebut dalam berinteraksi dengan kita. Lain kata, cinta itu bersifat pemberian yang pamrih.

Sayang lebih mendekati kata Kasih (mengasihi).Sayang itu tulus,rela,dan selalu melindungi. Tak pernah padam,tak pernah redup dan tak pernah dapat tergantikan oleh apapun.

Tuesday, 28 June 2011

kumpul duit nk beli kasut bola sepak...

assalamualaikom...
aq nk beli kasut bola sepak baru sebab kasut aq da koyak skit jer tapi makin lama makin besar..
kasut nye koyak sejak aq gi main bola sepak wakil sekolah peringkat sekolah masa lawan ngan sepang putra da mula koyak..aq pon geram rr..sebab da koyak.sejak itu aq berniat nak kumpul duit nak beli kasut bola,sampai xnk belanja makan kt sekolah tapi bile da banyak.. ada la minta duit nk beli buku latihan la nk gi jalan2 la macam2 nk kna bli nye sampai duit abis kopak .aq kumpul duit da berapa bulan da x penuh2 jugak adoiii...masalah..patut nye da beli da tai x beli2....
klu aq nk minta kt mak bapak pon aq segan nk bli barang yang mahal...aq mana biasa nk minta duit kt mak bapak.sume nye kna kumpul baru boly beli sendiri.....
aq sebebnar nye nk beli kasut berjenama Adidas yang ini....

masalah nye aq x sabar nk tggu duit banyak...tapi 2 la asyik2 ade jer yang kna bli..
sabor jer la....
da la sampai sini jer la...klu ade msa nnti aq smbong la klu rajin...

Sunday, 26 June 2011

seram dan lawak

Kisah gempar dan menyeramkan ini terjadi kepada seorang lelaki yang bekerja di Seremban. Pada hari tersebut (hari khamis petang jumaat) beliau terpaksa balik ke Kuala Pilah kerana keluarganya mengadakan kenduri arwah. Selesai kenduri lebih kurang pukul 11.00 malam, dia pun terpaksa berangkat balik ke Seremban sendirian walaupun agak lewat kerana keesokkannya dia bekerja.

Sampai di Bukit Putus, jalan yang bengkang-bengkok tu, dia pun ternampak seorang perempuan berbaju putih sedang menahan keretanya. Hatinya tergerak pula ingin menolong. Lantas dia pun berhentikan keretanya dan bertanya “Apa halnya cik adik malam-malam buta kat sini?”,”Abang.. tolong lah saya. Kereta saya rosak ni… Puas dah saya tahan kereta lain. Tapi semuanya tak nak berhenti. Boleh tak tumpangkan saya sampai ke Seremban aje. Saya boleh bayar berapa abang nak??”. Entah macam mana dia pun tergerak hati nak menolong perempuan berbaju putih yang cantik tu…

” Oklah. Saya pun nak ke seremban jugak”, terkeluar dari mulutnya… Tapi hatinya masih lagi was-was… Diapun membuka pintu dan mempelawa perempuan itu masuk. Perempuan tu bukannya nak duduk kat belakang, terus aje duduk di depan sebelahnya. Nak juga ditegur tapi terlalu pantas perempuan tu tutup pintu dan terus lock pintu. Berdegup juga hati lelaki tu. Dia cuba tenangkan dirinya… seolah-olah takde apa yang berlaku. Dia masih lagi membisu kerana menyesal kenapalah dia dengan mudah aje membenarkan seorang perempuan menumpang keretanya di tengah malam buta ni… seorang diri pulak tu…

Tapi yang peliknya, hatinya macam ditarik-tarik supaya menolong perempuan tu… Padahal, dia tu memanglah penakut dengan perempuan! Masing-masing hanya diam membisu beberapa ketika… Tiba-tiba… dia mula merasa seram & meremang bulu roma bila perempuan tu berbau wangi. Dia pun mulalah membaca ayat-ayat suci yang terlintas di kepalanya. Peluh mula membasahi dahinya. Dia makin tak senang duduk .Perempuan tu kelihatan agak bersinar bila kenderaan yang bertembung menyuluh kearah keretanya. Dia pun memberanikan diri dengan menjeling ke arah perempuan tu bila sampai ke selekoh yang tajam. Perempuan tu juga memandang kat dia sambil tersenyum. Menampakkan giginya yang putih… ditambah lagi dengan baju yang dipakainya…

Dia pun beranikan diri dan bertanya…

”kenapa cik adik ni pakai baju putih malam-malam ni??
”ni memang pakaian rasmi saya setiap malam jumaat… ”
” Saya ada kelas yasin… ” jawab perempuan tu
”Tapi.. putihnya lain macam aje… tak pernah pulak saya tengoknya ”
tanya lelaki tu lagi.
”Apa yang lain nya… sama aje. Eh, betul ke tak pernah tengok??”
” Eyea… lain macam aje. seram pulak saya dibuatnya… ”
” Ehh takkan sampai seram… ”

“Pakai aje le Breeze colour baru!!!”

Lelaki tu bengang dan terus aje memecut keretanya. Sekianlah aje… ..

Baca selanjutnya: KahKahKah - Cerita Lawak

sewa hotel mahal

Seorang pelancong singgah di sebuah hotel pada tengah malam. Pelancong itu meminta pekerja hotel memberikannya sebuah bilik katil single.

Tiba-tiba pelancong itu terlihat seorang gadis cantik dan seksi di lobi hotel. Dia meminta diri dari pekerja hotel untuk bertemu gadis tersebut. Setelah beberapa minit, pelancong itu datang bersama gadis cantik dan seksi dalam dakapannya.

"Saya sungguh gembira bertemu isteri saya di sini," katanya kepada pekerja hotel. "Saya nak bilik katil queen size".

Keesokannya, pelancong tersebut pergi ke kuanter untuk membayar sewa hotelnya. Dia sunnguh terkejut kerana sewa hotel itu sebanyak RM3000. Dengan perasaan marah dia berteriak. "Baru 1 malam aku di sini, kenapa terlalu mahal?".



"Betul, tuan baru 1 malam, tetapi isteri tuan sudah 7 malam menyewa di sini", kata pekerja hotel kepada pelancong. Dengan perasaan malu, pelancong itu membayar menggunakan kad kreditnya.

Baca selanjutnya: KahKahKah - Cerita Lawak

jam bercakap

Seorang budak punk mengajak kawannya datang ke rumah barunya. Dengan bangga dia menunjukkan ruang-ruang bilik dan hiasan rumahnya itu. Mereka berhenti di sebuah gong tembaga yang besar dan kelihatan menarik dan antik.


Kawannya bertanya, "apa benda ni? Kau budak punk pun boleh minat dengan dikir barat ke?"

"Menarik kan?" Jawab budak punk itu. "Ini bukan alat muzik lah bro. Ini jam bercakap."

"Jam bercakap?! Fuyohh! Bro, macam mana ia beroperasi? Sekarang pukul berapa, cuba kau demo sikit."

"Demo? Kau serius? Ok, tengok ni," kata budak punk itu lalu mengangkat gendang besi yg kelihatan berat sambil menghayun kuat menghentam ke tengah-tengah gong itu yg terus mengeluarkan bunyi yang kuat bagaikan boleh memecahkan gegendang telinga.

Tiba-tiba terdengar jeritan di sebalik tembok rumah sebelah, "Hoi!!! Kau dah tebiat nak mampus ke apa hah?!!! Dah pukul 2 pagi lah biul. Tak tahu nak tidur ke?!! Sewel punya budak!"

"Ah! Dah pukul 2 pagi daaah," jelas budak punk itu.
Kawan dia cuma garuk kepala masih blur dan terkedu lagi nak cakap apa-apa.


Baca selanjutnya: KahKahKah - Cerita Lawak

Saturday, 25 June 2011

cerita masa bosan...

bangon pagi dengan kesakitan di kaki kerana main bola.lepas 2 gi sekolah nek basikal cam biase la...mase perhimpunan plak ada bacaan yasin sebelom mula bacaan yasin Ustas Mazlan ade cerita,tapi nk cerita kn..aq x ingat sebab aq tdo mase 2

.mase ustaz cerita, aq terdengar nama bapak aq dalam cerita,watak utama plak 2 hehehe...,selepas abis cerita terus mula bacaan yasin,bila da abis baca yasin kaki aq terasa sakit sebab semalm main bola.selepas prhimpunan habis sume murid brsurai masok kelas. mata pelajaran yg pertma aq adalah prinsip akaun,sume bdk akaun belajar kna blajar kt luar kelas sebab kuantiti yg sedikit 10 0rng jer..mase tggu masok makmal fizik, aq berada di pondok dgn kawan2 aq,aq trnampk bdk2 form 3 dgn barang dapur,aq brfikir dgn kepala otak aq mungkin bdk 2 ade blajar masak2

, aq tergingat mase aq mase form 3 pon masak jgak tapi masakan aq masin.bila cgk masok makmal aq pon masok makmal dgn konfiden tibe2 cgk aq ckp"da siap keje rumah yg cgk beri" lpas 2 aq terus teppuk dahi..pastu cgk ckp "sape x sia gi buat siap keje yg cgk beri kt luar", aq tros kluar dgn kawan aq lebih kurang 7 orng la... buat kt pentas prhimpunan together.dala matahari menyinar di pagi hari panas plak smpai berpeluh.pastu kwn aq ckp"cahaya matahari waktu pagi kn ade vitamin nye..." aq yeerr.. kan jer.aq ckp ngan kawan aq" ini first time kna denda dalam 5 tahun kt sekolah" kawan aq ckp"aq pon same".aq siap keje rumah dgn mniru jawapan di belakang buku,aq salin sambil senyum.pastu msok makmal cgk bagi jgak keje rumah,aq pon mengeluh"addooiii".selepas
mase rehat plak aq ade mata pelajaran matematik.mase cgk math mengajar, aq rasa ngantok dan aq tertidur.pastu cgk pggil my name and dia sruh aq basoh muka dan aq terus bangun gi ke tndas,sebelum keluar pintu kelass cgk aq ckp kt aq "nnti cgk paggil cgk ramah" aq pon terkejut sebab dye sebut my mom name .sebenar dye kenal mak aq sebab dye anta anak dia Tadika mak aq.huhuhuhu....
dala disini jela aq cerita aq nk caauuu...nk main bola

..lalala..