Tuesday, 28 June 2011

kumpul duit nk beli kasut bola sepak...

assalamualaikom...
aq nk beli kasut bola sepak baru sebab kasut aq da koyak skit jer tapi makin lama makin besar..
kasut nye koyak sejak aq gi main bola sepak wakil sekolah peringkat sekolah masa lawan ngan sepang putra da mula koyak..aq pon geram rr..sebab da koyak.sejak itu aq berniat nak kumpul duit nak beli kasut bola,sampai xnk belanja makan kt sekolah tapi bile da banyak.. ada la minta duit nk beli buku latihan la nk gi jalan2 la macam2 nk kna bli nye sampai duit abis kopak .aq kumpul duit da berapa bulan da x penuh2 jugak adoiii...masalah..patut nye da beli da tai x beli2....
klu aq nk minta kt mak bapak pon aq segan nk bli barang yang mahal...aq mana biasa nk minta duit kt mak bapak.sume nye kna kumpul baru boly beli sendiri.....
aq sebebnar nye nk beli kasut berjenama Adidas yang ini....

masalah nye aq x sabar nk tggu duit banyak...tapi 2 la asyik2 ade jer yang kna bli..
sabor jer la....
da la sampai sini jer la...klu ade msa nnti aq smbong la klu rajin...

Sunday, 26 June 2011

seram dan lawak

Kisah gempar dan menyeramkan ini terjadi kepada seorang lelaki yang bekerja di Seremban. Pada hari tersebut (hari khamis petang jumaat) beliau terpaksa balik ke Kuala Pilah kerana keluarganya mengadakan kenduri arwah. Selesai kenduri lebih kurang pukul 11.00 malam, dia pun terpaksa berangkat balik ke Seremban sendirian walaupun agak lewat kerana keesokkannya dia bekerja.

Sampai di Bukit Putus, jalan yang bengkang-bengkok tu, dia pun ternampak seorang perempuan berbaju putih sedang menahan keretanya. Hatinya tergerak pula ingin menolong. Lantas dia pun berhentikan keretanya dan bertanya “Apa halnya cik adik malam-malam buta kat sini?”,”Abang.. tolong lah saya. Kereta saya rosak ni… Puas dah saya tahan kereta lain. Tapi semuanya tak nak berhenti. Boleh tak tumpangkan saya sampai ke Seremban aje. Saya boleh bayar berapa abang nak??”. Entah macam mana dia pun tergerak hati nak menolong perempuan berbaju putih yang cantik tu…

” Oklah. Saya pun nak ke seremban jugak”, terkeluar dari mulutnya… Tapi hatinya masih lagi was-was… Diapun membuka pintu dan mempelawa perempuan itu masuk. Perempuan tu bukannya nak duduk kat belakang, terus aje duduk di depan sebelahnya. Nak juga ditegur tapi terlalu pantas perempuan tu tutup pintu dan terus lock pintu. Berdegup juga hati lelaki tu. Dia cuba tenangkan dirinya… seolah-olah takde apa yang berlaku. Dia masih lagi membisu kerana menyesal kenapalah dia dengan mudah aje membenarkan seorang perempuan menumpang keretanya di tengah malam buta ni… seorang diri pulak tu…

Tapi yang peliknya, hatinya macam ditarik-tarik supaya menolong perempuan tu… Padahal, dia tu memanglah penakut dengan perempuan! Masing-masing hanya diam membisu beberapa ketika… Tiba-tiba… dia mula merasa seram & meremang bulu roma bila perempuan tu berbau wangi. Dia pun mulalah membaca ayat-ayat suci yang terlintas di kepalanya. Peluh mula membasahi dahinya. Dia makin tak senang duduk .Perempuan tu kelihatan agak bersinar bila kenderaan yang bertembung menyuluh kearah keretanya. Dia pun memberanikan diri dengan menjeling ke arah perempuan tu bila sampai ke selekoh yang tajam. Perempuan tu juga memandang kat dia sambil tersenyum. Menampakkan giginya yang putih… ditambah lagi dengan baju yang dipakainya…

Dia pun beranikan diri dan bertanya…

”kenapa cik adik ni pakai baju putih malam-malam ni??
”ni memang pakaian rasmi saya setiap malam jumaat… ”
” Saya ada kelas yasin… ” jawab perempuan tu
”Tapi.. putihnya lain macam aje… tak pernah pulak saya tengoknya ”
tanya lelaki tu lagi.
”Apa yang lain nya… sama aje. Eh, betul ke tak pernah tengok??”
” Eyea… lain macam aje. seram pulak saya dibuatnya… ”
” Ehh takkan sampai seram… ”

“Pakai aje le Breeze colour baru!!!”

Lelaki tu bengang dan terus aje memecut keretanya. Sekianlah aje… ..

Baca selanjutnya: KahKahKah - Cerita Lawak

sewa hotel mahal

Seorang pelancong singgah di sebuah hotel pada tengah malam. Pelancong itu meminta pekerja hotel memberikannya sebuah bilik katil single.

Tiba-tiba pelancong itu terlihat seorang gadis cantik dan seksi di lobi hotel. Dia meminta diri dari pekerja hotel untuk bertemu gadis tersebut. Setelah beberapa minit, pelancong itu datang bersama gadis cantik dan seksi dalam dakapannya.

"Saya sungguh gembira bertemu isteri saya di sini," katanya kepada pekerja hotel. "Saya nak bilik katil queen size".

Keesokannya, pelancong tersebut pergi ke kuanter untuk membayar sewa hotelnya. Dia sunnguh terkejut kerana sewa hotel itu sebanyak RM3000. Dengan perasaan marah dia berteriak. "Baru 1 malam aku di sini, kenapa terlalu mahal?".



"Betul, tuan baru 1 malam, tetapi isteri tuan sudah 7 malam menyewa di sini", kata pekerja hotel kepada pelancong. Dengan perasaan malu, pelancong itu membayar menggunakan kad kreditnya.

Baca selanjutnya: KahKahKah - Cerita Lawak

jam bercakap

Seorang budak punk mengajak kawannya datang ke rumah barunya. Dengan bangga dia menunjukkan ruang-ruang bilik dan hiasan rumahnya itu. Mereka berhenti di sebuah gong tembaga yang besar dan kelihatan menarik dan antik.


Kawannya bertanya, "apa benda ni? Kau budak punk pun boleh minat dengan dikir barat ke?"

"Menarik kan?" Jawab budak punk itu. "Ini bukan alat muzik lah bro. Ini jam bercakap."

"Jam bercakap?! Fuyohh! Bro, macam mana ia beroperasi? Sekarang pukul berapa, cuba kau demo sikit."

"Demo? Kau serius? Ok, tengok ni," kata budak punk itu lalu mengangkat gendang besi yg kelihatan berat sambil menghayun kuat menghentam ke tengah-tengah gong itu yg terus mengeluarkan bunyi yang kuat bagaikan boleh memecahkan gegendang telinga.

Tiba-tiba terdengar jeritan di sebalik tembok rumah sebelah, "Hoi!!! Kau dah tebiat nak mampus ke apa hah?!!! Dah pukul 2 pagi lah biul. Tak tahu nak tidur ke?!! Sewel punya budak!"

"Ah! Dah pukul 2 pagi daaah," jelas budak punk itu.
Kawan dia cuma garuk kepala masih blur dan terkedu lagi nak cakap apa-apa.


Baca selanjutnya: KahKahKah - Cerita Lawak

Saturday, 25 June 2011

cerita masa bosan...

bangon pagi dengan kesakitan di kaki kerana main bola.lepas 2 gi sekolah nek basikal cam biase la...mase perhimpunan plak ada bacaan yasin sebelom mula bacaan yasin Ustas Mazlan ade cerita,tapi nk cerita kn..aq x ingat sebab aq tdo mase 2

.mase ustaz cerita, aq terdengar nama bapak aq dalam cerita,watak utama plak 2 hehehe...,selepas abis cerita terus mula bacaan yasin,bila da abis baca yasin kaki aq terasa sakit sebab semalm main bola.selepas prhimpunan habis sume murid brsurai masok kelas. mata pelajaran yg pertma aq adalah prinsip akaun,sume bdk akaun belajar kna blajar kt luar kelas sebab kuantiti yg sedikit 10 0rng jer..mase tggu masok makmal fizik, aq berada di pondok dgn kawan2 aq,aq trnampk bdk2 form 3 dgn barang dapur,aq brfikir dgn kepala otak aq mungkin bdk 2 ade blajar masak2

, aq tergingat mase aq mase form 3 pon masak jgak tapi masakan aq masin.bila cgk masok makmal aq pon masok makmal dgn konfiden tibe2 cgk aq ckp"da siap keje rumah yg cgk beri" lpas 2 aq terus teppuk dahi..pastu cgk ckp "sape x sia gi buat siap keje yg cgk beri kt luar", aq tros kluar dgn kawan aq lebih kurang 7 orng la... buat kt pentas prhimpunan together.dala matahari menyinar di pagi hari panas plak smpai berpeluh.pastu kwn aq ckp"cahaya matahari waktu pagi kn ade vitamin nye..." aq yeerr.. kan jer.aq ckp ngan kawan aq" ini first time kna denda dalam 5 tahun kt sekolah" kawan aq ckp"aq pon same".aq siap keje rumah dgn mniru jawapan di belakang buku,aq salin sambil senyum.pastu msok makmal cgk bagi jgak keje rumah,aq pon mengeluh"addooiii".selepas
mase rehat plak aq ade mata pelajaran matematik.mase cgk math mengajar, aq rasa ngantok dan aq tertidur.pastu cgk pggil my name and dia sruh aq basoh muka dan aq terus bangun gi ke tndas,sebelum keluar pintu kelass cgk aq ckp kt aq "nnti cgk paggil cgk ramah" aq pon terkejut sebab dye sebut my mom name .sebenar dye kenal mak aq sebab dye anta anak dia Tadika mak aq.huhuhuhu....
dala disini jela aq cerita aq nk caauuu...nk main bola

..lalala..

fakta menarik

*

Kanak-kanak menghabiskan lebih banyak masa mempelajari tentang kehidupan melalui media terutamanya tv. Secara purata seorang kanak- kanak menghabiskan kira-kira 28 jam seminggu menonton tv, dua kali ganda lebih banyak daripada masa mereka di sekolah.

*

Bahan buangan (najis) daripada seekor ayam sepanjang hayatnya boleh membekalkan tenaga elektrik yang cukup untuk menyalakan sebiji lampu mentol berkuasa 100 watt selama lima jam.

*

Ayam juga akan menghasilkan telur yang lebih besar jika hari sentiasa siang.

*



Jantina kura-kura boleh dikenalpasti berdasarkan bunyi yang dihasilkan. Kura - kura jantan mengeluarkan bunyi garau sementara betina menghasilkan bunyi yang berdesir.

*



Jika anda menjerit selama lapan tahun, tujuh bulan dan enam hari, anda boleh menghasilkan tenaga yang cukup untuk memanaskan secawan kopi.